Globální rozvojové vzdělávání směřuje k přijetí zodpovědnosti za vytváření světa, kde mají všichni lidé možnost žít důstojný život.
Vydalo: ARPOK, o.p.s.
Rok vydání: 2019
Vydalo: CONCORD Europe (Author: Ilze Saleniece)
Rok vydání: 2018
Kompetence globálního občana jsou základním rámcem seminářů i všech aktivit globálního vzdělávání. Jde o soubor znalostí, dovedností i postojů, které souvisí s globálním občanstvím skautského hnutí tak, jak se na něm shodli skauti a skautky napříč různými národními organizacemi. Slouží činovníkům a činovnicím především jako vize celoživotního globálního vzdělávání, tj. kam směřovat činnost a programy, jaké vědomosti, dovednosti a postoje posilovat a rozvíjet.
Autor: Skauti na Zemi
Vydalo: NaZemi
Rok vydání: 2016
V rámci projektu Critical Review jsme zkoumali postoje učitelů ve vztahu k začleňování rozvojových témat globálního rozvojového vzdělávání (GRV) do kurikula 2. stupně základních škol a středních škol.
Výzkum se skládal ze dvou částí: • kvalitativní (focus groups), • kvantitativní (dotazníkové šetření).
Z kvalitativní části vyplývá, že klíčovým aspektem globálního rozvojového vzdělávání je osobní přístup a zkušenost, a to jak na straně učitelů, tak i na straně žáků. Pokud budou mít učitelů možnost si nějakým způsobem prožít témata globálního rozvojového vzdělávání,dá se předpokládat, že je budou častěji zařazovat do svých učebních plánů. A podaří-li se jim získanou zkušenost předat, resp. zprostředkovat i svým žákům, můžeme očekávat, že globální rozvojové vzdělávání přinese kýžené cíle. Kvantitativní část koresponduje s výsledky z focus groups. Za hlavní cíle GRV považují pedagogové uvědomění si propojenosti současného světa, podporu solidarity a tolerance a rozvoj kritického myšlení. Zároveň vnímají sdílenou odpovědnost za realizaci GRV ve výuce a usilují o začleňování jeho témat v různých předmětech. |
Autoři: Milan Hrubeš, Tomáš Protivínský, Petr Čáp
Vydalo: Centrum občanského vzdělávání ve spolupráci s ARPOK, o.p.s.
Rok vydání: 2014
Příručka zajímavý způsobem shrnuje pojetí globální dimenze ve výuce a dále nabízí konkrétní nástroje, jak tuto dimenzi začlenit. Je určena především vysokoškolským pedagogům. Bylo přeloženo v rámci projektu "Za změnou je učitel".
Autor: Development Education Project (Velká Británie)
Rok vydání: 2013
The DARE Forum has elaborated a new tool to guide small organisations to begin to get control of quality development education. A series of reflection tools will help you reflect on Quality Characteristics, Vision, Participation and Impact.
Autor: DARE Forum
Rok vydání: 2012
Publikace představuje koncept GRV, přehled metodických přístupů a seznam kritérií při vytváření GRV materiálů.
Autor: North-South Centre of the Council of Europe
Rok vydání: 2008
Stručný britský materiál obsahuje popis konkrétních hodnot, postojů a dovedností, o které GRV usiluje. Také zde najdete konkrétní doporučení do výuky.
Autor: Oxfam, Velká Británie
Rok vydání: 2006
Publikace podrobně analyzuje koncept globálních kompetencí a uvádí konkrétní příklady, jak s nimi pracovat ve výuce. Autoři vychází především z kontextu vzdělávání v USA, ve spolupráci s pan-asijskou vzdělávací organizací.
Autor: Veronica Boix Mansilla, Anthony Jackson
Rok vydání: 2011
3 videa prezentující historii a vývoj globálního rozvojového vzdělávání, měřítka kvality a evaluaci. Autorem je Douglas Bourn, ředitel DERCu (Development Education Research Centre) na Institute of Education v Londýně. On-line prezentace naleznete zde.
Autor: D. Bourn
Rok vydání: 2011
Tento web byl vytvořen s finanční podporou Evropské unie a Ministerstva zahraničních věcí. |
![]() ![]() ![]() |