KALENDÁŘ AKCÍ

Kalendář
facebook facebook facebook

DPCalendar - Nadcházející události

Nahoru

GRV prakticky

Učíme o globálních souvislostech I. Sborník z konference

sbornik z konference

Sborník z 1. ročníku konference "Učíme v globálních souvislostech", která se konala v Olomouci dne 22. dubna 2015. Kromě "perliček" z této konference Vám sborník nabízí i bližší vhled do problematiky globálního rozvojového vzdělání v ČR. Dále zde najdete odpovědi na otázky proč je GRV nezbytné pro českou společnost, co vlastně přináší dětem, mladým lidem a jejich učitelům. Inspirací Vám mohou být "střípky z interaktivních dílen", které naleznete v druhé části publikace.

Vydalo: ARPOK o.p.s.
Rok vydání: 2015

globální problémy 15+ formální vzdělávání
Humanitární pomoc a rozvojová spolupráce v hodinách dějepisu

humanitarni-pomoc-a-rozvojova-spoluprace-v-hodinach-dejepisu

Metodický materiál pro učitele 2. stupně ZŠ a nižší ročníky víceletých gymnázií zaměřený na téma humanitární pomoci a rozvojové spolupráce. Na stručnou teorii (GRV, metody, hum. pomoc, roz. spolupráce) navazují pracovní listy s podrobně popsanými aktivitami do výuky dějepisu. U každé aktivity najdete také informace o návaznosti na vzdělávací obsah a průřezové téma. Příručka je zdarma zde ke stažení. Doplňkové materiály naleznete zde.

Vydalo: Charita ČR (Z. Klímová Vaňková, I. Gajdíková)
Rok vydání: 2014

humanitární pomoc a rozvojová spolupráce 11-14 formální vzdělávání
Humanitární pomoc a rozvojová spolupráce v hodinách matematiky

humanitarni-pomoc-a-rozvojova-spoluprace-v-hodinach-matematiky

Metodický materiál pro učitele 2. stupně ZŠ a nižší ročníky víceletých gymnázií zaměřený na téma humanitární pomoci a rozvojové spolupráce. Na stručnou teorii (GRV, metody, hum. pomoc, roz. spolupráce) navazuje praktická část s podrobně popsanými aktivitami pro žáky a početními úlohami. Každá kapitola obsahuje příklady využívající různé matematické úkony. Všechny příklady jsou brány z reálných situací a projektů Charity ČR. Příručka je zde zdarma ke stažení. Doplňkové materiály naleznete zde.

Vydalo: Charita ČR (B. Machová)
Rok vydání: 2014

humanitární pomoc a rozvojová spolupráce 11-14 formální vzdělávání
Mimořádné události v globálních souvislostech – metodika pro učitele ZŠ

mimoradne udalosti v globalnich souvislostech

Publikace nabízí šest výukových lekcí k tématu mimořádných událostí přizpůsobených pro výuku na prvním a druhém stupni ZŠ, především povodní v České republice i v zahraničí. Každá z šesti lekcí obsahuje aktivity pro žáky a informační text pro učitele k danému tématu. Publikaci lze získat na seminářích, které Diakonie ČCE – Středisko rozvojové a humanitární spolupráce pořádá pro učitele základních škol k tématům globálního rozvojového vzdělávání.

Vydalo: Diakonie ČCE – Středisko rozvojové a humanitární spolupráce
Rok vydání: 2014

ENVIGLOBE. Příručka pro začleňování globálně environmentálních témat do výuky.

enviglobe

Přemýšlíte, jak propojit globální témata a environmentální výchovu? Metodický materiál je určený pro pedagogy základních a středních škol. V publikaci na vás čeká 6 lekcí pro výuku vybraných aktuálních témat. V jejich průběhu se společně se svými žáky zamyslíte nad tématy plýtvání potravinami, války ve Vietnamu, obchodu s oblečením či potravinami, geneticky modifikovanými potravinami nebo výstavbou přehrady. Součástí příručky je také metodika tematického dne Mysli globálně, jednej lokálně s podrobně rozpracovanými stanovišti zaměřenými na globální problémy. K využití ve škole jsou připraveny texty, pracovní listy a další přílohy (na CD).

Vydalo: Sluňákov ve spolupráci s ARPOK, o.p.s.
Rok vydání: 2014

globalizace a vzájemná závislost globální problémy humanitární pomoc a rozvojová spolupráce jiné do 10 let 11-14 15+ formální vzdělávání
Svět v jednom dni – rozvojová témata v projektových dnech (pro učitele 1. stupně)

svet v jednom dni 1st

Publikace nabízí učitelům 1. stupně celkem 7 metodik tematických dnů. Pro žáky jsou připraveny tematické dny: Mezinárodní den čokolády, Světový den lidských sídel, Světový den výživy, Den stromů, Den Země, Vietnamský den a Den květů. Metodiky k jednotlivým tematickým dnům obsahují základní informace pro realizaci dne (délka, počet žáků, aj.), metodický popis jednotlivých stanovišť. Závěr kapitoly patří vždy infoboxu se základními informacemi o daném mezinárodně významném dnu. Veškeré přílohy, obrázky a také rozšiřující informace o tématu jsou k dispozici na přiloženém médiu. Více zde. Publikace lze získat na semináři ARPOKu či si ji zakoupit za 250 Kč.

Vydalo: ARPOK
Rok vydání: 2014

globalizace a vzájemná závislost globální problémy do 10 let formální vzdělávání
Svět v jednom dni – rozvojová témata v projektových dnech (pro učitele 2. stupně)

svet v jednom dni 2st

Publikace pro 2. stupeň základních škol obsahuje 6 metodik: Světový den cestovního ruchu, Světový den lidských sídel, Světový den výživy, Den stromů, Mezinárodní den nenakupování a Mezinárodní den boje proti kolonialismu. Metodiky k jednotlivým tematickým dnům obsahují základní informace pro realizaci dne (délka, počet žáků, aj.) metodický popis jednotlivých stanovišť. Závěr kapitoly patří vždy infoboxu se základními informacemi o daném mezinárodně významném dnu. Veškeré přílohy, obrázky a také rozšiřující informace o tématu jsou k dispozici na přiloženém médiu. Více zde. Publikace lze získat na semináři ARPOKu či si ji zakoupit za 250 Kč.

Vydalo: ARPOK
Rok vydání: 2014

globalizace a vzájemná závislost globální problémy 11-14 formální vzdělávání
Přihlížet, nebo jednat?

prihlizet nebo jednat

Pro střední školy byla vytvořena publikace „Přihlížet, nebo jednat?“ přinášející žákům téma aktivního občanství. První metodika „Přihlížet, nebo jednat?“ umožňuje žákům uvědomění si vlastní občanské odpovědnosti tváří v tvář globálnímu problému, který se nás jen zdánlivě netýká (např. chudoba v rozvojových zemích). Metodika „Kdo, když ne my?“ vede žáky ke kritickému zhodnocení evropského pojetí rozvojového projektu a pomáhá žákům vytvářet si vlastní postoj k významu rozvojové spolupráce. Více zde.

Vydalo: ARPOK ve spolupráci s Centrem občanského vzdělávání
Rok vydání: 2014

globalizace a vzájemná závislost globální problémy humanitární pomoc a rozvojová spolupráce jiné 15+ formální vzdělávání
Global Storyline: Obr od Bodláčí hory

obr od bodlaci hory

Metodika s příběhovou linkou Obr od Bodláčí hory provede vyučující 1. stupně ZŠ deseti epizodami, které se skládají z dramatických vstupů a tipů na návazné činnosti. Součástí je také přehled klíčových kompetencí a učiva, podpůrné aktivity s globálním rozměrem.Cílem je pomoci rozvinout dovednosti potřebné k respektujícímu soužití ve společnosti tvořené odlišnými lidmi. Více o Global Storyline zde. Metodika je zdarma ke stažení.

Vydalo: skotská organizace WOSDEC - adaptace NaZemi ve spolupráci s učiteli
Rok vydání: 2014

globalizace a vzájemná závislost lidská práva do 10 let formální vzdělávání neformální vzdělávání
Poznáváme svět

poznavame svet

Publikace obsahuje metodiky ke dvěma výukovým programům pro žáky 4. a 5. tříd a klade si za cíl ukázat, jak je současný svět propojený a jak se problémy planety týkají nás všech. Skrze cizokrajné recepty v jídelníčku restaurace SVĚT a jednotlivé součástky, ze kterých jsou vyrobeny naše mobily, se dostáváme do rozvojových zemí, které jsou s nimi spojeny, a dozvídáme se o určitém problému, jemuž daná země čelí (např. dětská práce v Číně, kácení tropických deštných lesů v Brazílii, válečný konflikt v Kongu). Více zde.

Vydalo: ARPOK
Rok vydání: 2014

globalizace a vzájemná závislost globální problémy do 10 let formální vzdělávání
 
 
Powered by Phoca Download