KALENDÁŘ AKCÍ

Kalendář
facebook facebook facebook

DPCalendar - Nadcházející události

Nahoru

GRV prakticky

Migrace není legrace – manuál pro pedagogy 2. st. ZŠ a SŠ

Migrace web I

Publikace Migrace není legrace – manuál pro pedagogy 2. stupně ZŠ a SŠ přináší nejen základní informace o migraci, ale také řadu tipů do výuky, odkazy na zajímavé výukové materiály a doporučené zdroje informací.

Vydal: ARPOK, o.p.s.
Rok vydání: 2016

globální problémy 11-14 15+ formální vzdělávání
Global Storyline: Naše půda, naše plody (4. – 5. třída)

GSL Nase puda nase plody 4 5 trida

Metodika Naše půda, naše plody zpracovává téma vztahu k půdě, potravinám a oproti verzi pro mladší děti také pracuje s tématem zabírání půdy. Pedagogy a děti provede epizodami, které se skládají z dramatických vstupů a tipů na návazné činnosti. Součástí je také přehled klíčových kompetencí a učiva, podpůrné aktivity s globálním rozměrem. Více o pedagogické přístupu Global Storyline zde.

Vydalo: NaZemi
Rok vydání: 2015

globalizace a vzájemná závislost lidská práva globální problémy 11-14 formální vzdělávání neformální vzdělávání
Global Storyline: Naše půda, naše plody (2. – 3. třída)

GSL Nase puda nase plody 2 3 trida

Metodika Naše půda, naše plody zpracovává téma vztahu k půdě, potravinám a obchodování s nimi. Pedagogy a děti provede epizodami, které se skládají z dramatických vstupů a tipů na návazné činnosti. Součástí je také přehled klíčových kompetencí a učiva, podpůrné aktivity s globálním rozměrem. Více o pedagogické přístupu Global Storyline zde.

Vydalo: NaZemi
Rok vydání: 2015

globalizace a vzájemná závislost lidská práva globální problémy do 10 let formální vzdělávání neformální vzdělávání
Lidé v pohybu. Metodika pro práci s tématy uprchlictví a migrace

Titulní strana Lidé v pohybuJunák – českých skaut a organizace NaZemi společně vydali metodickou příručku Lidé v pohybu jako pomůcku pro skautské vedoucí a další pedagožky a pedagogy, kteří se chtějí ve své práci s dětmi či mladými lidmi věnovat tématům uprchlictví a migrace. Publikace přináší informace, metodickou podporu, nabídku konkrétních aktivit a programů i odkazy na jiné již existující metodiky. Ukazuje také cesty, jak si při práci s mládeží poradit s kontroverzními tématy obecně, např. jak připravit bezpečné prostředí pro diskusi a prozkoumávání témat. Nepopisuje jedinou cestu, kudy je možné se vydat. Nabízí inspiraci. Více informací a doplňující aktivity na www.lidevpohybu.eu.

Vydalo: NaZemi a Junák – český skaut
Rok vydání: 2016

globalizace a vzájemná závislost lidská práva globální problémy humanitární pomoc a rozvojová spolupráce do 10 let 11-14 15+ formální vzdělávání neformální vzdělávání
Bohouš a Dáša: Tváří v tvář migraci

BaD migrace

Jaký je rozdíl mezi migrantem a cizincem? Proč lidé odcházejí ze země, kde se narodili? Jaká rizika jsou spojená s neoprávněným přechodem státní hranice nebo pašováním lidí? Příručka „Bohouš a Dáša: Tváří v tvář migraci“ dává učitelům podněty, jak s těmito otázkami mohou pracovat ve výuce. Publikace přibližuje klíčové oblasti migračního procesu od minulosti po současnost včetně konkrétních zkušeností s migrací v českém prostředí. Skládá se z osmi faktografických kapitol, z nichž sedm doplňují krátké kreslené příběhy a návrhy aktivit pro práci se žáky ve třídě.

Vydalo: Varianty a kol.
Rok vydání: 2015

globalizace a vzájemná závislost lidská práva globální problémy 15+
Persona Dolls – Panenky s osobností. Jak rozvíjet prosociální postoje dětí

Persona Dolls obalka

Panenky s osobností nebo-li Persona Dolls jsou výukovou metodou, která pomáhá učitelkám a učitelům mluvit s dětmi o tématech, která se špatně vysvětlují. Učí, jak reagovat na předsudky a jak podporovat naplňování průřezových témat a klíčových kompetencí Rámcových vzdělávacích programů. Metoda Persona Dolls a přístup vědomé práce s předsudky dětem zprostředkovává svět a lidi kolem. Metoda děti brzy vtáhne, umožní jim rozvíjet fantazii, aktivně přispívat svými příběhy a stát se jejími spolutvůrci. Smyslem publikace je přiblížit pedagogům, kteří chtějí pracovat s metodou Persona Dolls, cíle a metody přístupu vědomé práce s předsudky. Publikace představuje i praktické tipy, včetně příkladů biografií panenek, příkladů z výuky a aktivit, kterými lze práci s panenkou doplnit. Publikaci si můžete prohlédnout zde.

Autorka: Alena Felcmanová a kol.

Vydalo: Varianty a kol.
Rok vydání: 2015

jiné do 10 let formální vzdělávání neformální vzdělávání
Světová škola – průvodce projektem 2015

pruvodce-svetova-skola-2015-web

Neni vám lhostejně, co se děje kolem nás? Máte zájem své žáky vést k přijetí zodpovědnosti za náš svět? Chcete ovlivňovat dění ve svém okolí i ve světě? K tomuto cíli směřují i aktivity globálního rozvojového vzdělávání, na které je projekt Světová škola zaměřen. Kritéria pro získání titulu Světová škola jsou dosažitelná pro jakoukoli školu, kde je tým motivovaných pedagogů a žáků s podporou vedení školy. Průvodce přibližuje hlavní aktivity, průběh a cíle projektu Světová škola. Seznámíte se v něm s konceptem globálního rozvojového vzdělávání, najdete zde návod, jak se stát Světovou školou, a můžete se inspirovat příklady úspěšných příběhů ze škol, které jsou nositeli titulu Světová škola.

Vydalo: Varianty a kol.
Rok vydání: 2015

globalizace a vzájemná závislost globální problémy
Jak víme, že to funguje? Jak zjišťovat postoje a postojové změny u žáků ve výuce

jak vime ze to funguje

Příručka „Jak víme, že to funguje?“ byla vydána ve spolupráci organizací Reading International Solidarity Centre (RISC), Nadácie Milana Šimečku (NMŠ) a vzdělávacího programu Varianty společnosti Člověk v tísni, o.p.s. Příručka poskytuje učitelům inspiraci, jak mohou zjišťovat postoje žáků k otázkám a tématům současného světa a zároveň ověřovat, zda díky výuce došlo k jejich pozitivní změně. Najdou v ní podněty, jak přimět žáky ke kritickému uvažování a diskuzi nad předkládanými informacemi o aktuálním dění u nás i ve světě a jak je vést k zodpovědnému rozhodování a jednání dle svých možností.

 

Více o příručce najdete na stránkách Variant.

Vydalo: Varianty, RISC, NMŠ a kol.
Rok vydání: 2015

globalizace a vzájemná závislost lidská práva do 10 let 11-14 15+ formální vzdělávání trvalá udržitelnost
Bohouš a Dáša: Lednička plná potravin

BaD lednička

Tato příručka globálního rozvojového vzdělávání z cyklu Bohouš a Dáša je nadstavbou příručky Bohouš a Dáša na stopě hladu a věnuje se znovu tématu potravinové bezpečnosti. Důvodem je to, že za poslední dva roky se téma potravinové bezpečnosti velmi zpopularizovalo a řada lidí si dnes již uvědomuje, že to, co jíme, může do jisté míry ovlivňovat i dění jinde na světě. Další náměty k využití ve školách vám proto nabízíme v této publikaci. V odborné části publikace najdete globální novinky z oblasti potravinové bezpečnosti. V následné metodické části jsou popsány aktivity, které sledují témata potravinové bezpečnosti z lokálního hlediska. Příručka již tradičně přibližuje téma pomocí komiksových příběhů a průvodci jednotlivými kapitolami jsou oblíbené komiksové postavičky Bohouše a Dáši.

Vydalo: Varianty a kol.
Rok vydání: 2014

globalizace a vzájemná závislost globální problémy 11-14 15+ formální vzdělávání
Příčiny a důsledky - témata globálního rozvojového vzdělávání v historických souvislostech pro 2. stupeň ZŠ a SŠ.

Priciny FB WEB

Publikace zkoumá témata, které mají významný přesah do současnosti a ovlivňují tak podobu dnešního světa, např. migrace, otroctví, kolonizace apod. Obsahuje čtyři části: migrace a uprchlictví, globalizační procesy, lidská práva, historické děje v oblastech, které se v dějepise probírají spíše okrajově (např. kolonizace Afriky, vývoj islámu a jeho interpretace). Metodický materiál tak přináší náměty, jak propojit historické souvislosti nejen s dějepisem, ale i se zeměpisem, s občanskou výchovou i průřezovými tématy. Více informací zde http://arpok.cz/eshop/priciny-a-dusledky/

Vydalo: ARPOK o.p.s.
Rok vydání: 2015

globalizace a vzájemná závislost lidská práva globální problémy 11-14 15+ formální vzdělávání
 
 
Powered by Phoca Download