KALENDÁŘ AKCÍ

Kalendář
facebook facebook facebook

DPCalendar - Nadcházející události

Nahoru

GRV prakticky

A co dál? Od dobrovolnictví k aktivnímu občanství

obalka-A-co-dal

A co dál? je manuál pro školitele a facilitátory pracující s lidmi vracejícími se ze zahraničního dobrovolnického, studijního nebo pracovního pobytu. Obsahuje návod na vytvoření aktivit pro 3-4 denní kurz. Je uspořádán do 4 částí, které se dají použít nezávisle pro jednodenní školení. Tyto části jsou 1) reflexe zahraniční zkušenosti, 2) prohloubení chápání globálních propojeností, 3) aktivní občanství a vlastní akční projekt, 4) uzavření. Manuál obsahuje také návrhy na krátké energizující a seznamovací aktivity.

Vydalo: INEX – Sdružení dobrovolných aktivit, z.s.
Rok vydání: 2017

globalizace a vzájemná závislost 15+ neformální vzdělávání
Učíme o globálních souvislostech IV. Sborník z konference

obalka-sbornik-konference-IV-GRV-2017-ARPOK

Sborník ze 4. ročníku konference "Učíme v globálních souvislostech", která se konala v Olomouci dne 17. dubna 2018. Ve sborníku najdete postřehy z panelové diskuze, která nesla podtitul obraz rozvojových zemí v médiích. Inspirací Vám mohou být "střípky z interaktivních dílen", které naleznete v druhé části publikace.

Vydalo: ARPOK, o.p.s.
Rok vydání: 2018

globální problémy 15+ formální vzdělávání
Učíme o globálních souvislostech III. Sborník z konference

obalka-sbornik-konference-III-GRV-2017-ARPOK

Sborník z 3. ročníku konference "Učíme v globálních souvislostech", která se konala v Olomouci dne 18. dubna 2017. Ve sborníku najdete vybrané názory a postřehy z panelové diskuze, která nesla podtitul globální rozvojové vzdělávání v naší škole. Inspirací Vám mohou být "střípky z interaktivních dílen", které naleznete v druhé části publikace.

Vydalo: ARPOK, o.p.s.
Rok vydání: 2017

globální problémy 15+ formální vzdělávání
Učíme o globálních souvislostech II. Sborník z konference

Sborník z 2. ročníku konference "Učíme v globálních souvislostech", která se konala v Olomouci dne 14. dubna 2016. Ve sborníku najdete vybrané názory a postřehy z panelové diskuze, která byla věnována tématu začleňování SDGs do výuky. Inspirací Vám mohou být "střípky z interaktivních dílen", které naleznete v druhé části publikace.

Vydalo: ARPOK, o.p.s.
Rok vydání: 2016

globální problémy 15+ formální vzdělávání
Živá knihovna a její možné využití v hodinách anglického jazyka

zK v AJ arpok600

Metodický materiál Živá knihovna a její možné využití v hodinách anglického jazyka je rozšířením předešlé publikace Živá knihovna jako metoda výuky aneb vzdělávání příběhem. Tento metodický materiál představuje aktivity, které je možné realizovat v různých vzdělávacích celcích anglického jazyka (vocabulary, conversation, writing, grammar...) včetně anglických anotací Živých knih a dalších zdrojů, kde je možné příběhy lidí hledat.

Vydalo: ARPOK, o. p. s.
Rok vydání: 2018

globalizace a vzájemná závislost lidská práva jiné 11-14 15+ formální vzdělávání neformální vzdělávání do výuky anglického jazyka
Žijeme spolu. Mluvíme spolu? Metodická příručka pro výuku o náboženství

 

zijemespolu mluvimespoluMetodická příručka je určená především pedagogům 8. a 9. ročníků ZŠ a pedagogům SŠ k zařazení aktuálních témat spojených s náboženstvím do výuky. Obsahuje: · kvalitní informace týkající se náboženství v jeho společenském, historickém a kulturním kontextu; · tipy, jak o tématu učit způsobem, který u žáků rozvíjí porozumění sama sobě i aktuálním společenským otázkám, mediální gramotnost a schopnost kriticky myslet; · aktivity připravené pro přímé využití ve výuce zabývající se tématy jakými je např. identita člověka, víra a nevíra, hodnoty lidí, vliv médií, hoax, kritika vs. nenávist, antisemitismus a islamofobie.

Vydala: Charita
Rok vydání: 2017

globalizace a vzájemná závislost lidská práva jiné 11-14 15+ formální vzdělávání neformální vzdělávání
Skautský dobrý skutek. Jednej lokálně, mysli globálně!

SDS titulka

Inspirujte se, jak lze s mladými lidmi připravit veřejnou akci tak, aby měla globální rozměr. V dokumentu naleznete metodiku na přípravu veřejných informovaných akcí aneb jak dělat dobro dobře.

Vydal: Junák – český skaut ve spolupráci s NaZemi
Rok vydání: 2016

globální problémy jiné 11-14 15+ neformální vzdělávání
Globální cíle udržitelného rozvoje: 17 aktivit k 17 cílům

SDG234

Cílem těchto karet a příručky je seznámit děti a mladé lidi s Cíli udržitelného rozvoje a hledat spolu s nimi způsoby, jak se mohou k řešení globálních problémů postavit ve svém blízkém i v širším okolí.

 

Na každé kartičce najdete vzdělávací aktivitu. Kartičky jsou primárně určené skautům a skautkám, ale jsou dobře využitelné pro všechny vzdělavatele pracující s mládeží. Aktivity jim pomohou zkoušet a učit se nové věci,  pochopit, co to znamená být aktivní a zodpovědný/á občan/ka, zjistit, jak mohou být prospěšní/é vlastním komunitám i světu. Podívají se rovněž díky nim na problémy z jiného úhlu pohledu a budou si moci vytvořit vlastní názory i na to, jak to máme my. Brožuru, která vás uvede do kontextu, najdete ke stažení zde níže, jednotlivé karty s jednotlivými aktivitami si můžete stáhnout zde.

 

VydalJunák – český skaut ve spolupráci s NaZemi
Rok vydání: 2016

globální problémy jiné 11-14 15+ formální vzdělávání neformální vzdělávání
Globální kompas

globalni kompas

Globální kompas ukazuje směr oddílům, které chtějí hledat cestu ke zlepšování globální odpovědnosti skautského života. Skvěle se hodí pro oddílové rady, které přemýšlejí o důsledcích každodenního fungování oddílu a chtějí nejen vylepšovat vlastní vnitřní procesy, ale také posilovat otevřené postoje a angažovanost svých členek a členů. V rámci pěti oblastí života oddílu (program, odpovědná spotřeba a financování, komunikace a jednání, participace, okolní svět) pomáhá Globální kompas otevřít interní diskuzi o tom, co už oddíl dělá, a strukturovat přemýšlení o tom, kudy se vydat, pokud se v dané oblasti chce posunout dál. Podívejte se na video přibližující smysl kompasu. Video namluvil Arnošt Goldflam.

 

Kompas je dobře využitelný i pro školy či jiné instituce. Pomůže vám vyhodnotit, jakým způsobem vedete mladé lidi k zájmu a porozumění souvislostem světa, co zvažujete, když např. nakupujete potraviny, materiál nebo služby, jak řešíte problémy či jaký prostor dáváte participaci. 

 

www.globalnikompas.cz

 

Vydalo: NaZemi 
Rok vydání: 2016

globalizace a vzájemná závislost lidská práva globální problémy jiné 15+ neformální vzdělávání
Živá knihovna jako metoda výuky aneb vzdělávání příběhem

 


obrázek publikace Živá knihovna

V metodickém materiálu naleznete:

  • Můžete se seznámit se s konceptem Živé knihovny (kapitoly 1, 2 a 3) a získat představu, jak může Živá knihovna probíhat ve škole ve formě tematického dne (kapitola 4).
  • Můžete využívat v publikaci popsané aktivity i metodu Živé knihovny pro práci s tématy jako jsou např. odlišnost, rozmanitost, stereotypy, předsudky, nesnášenlivost a identita. Ale i chudoba a sociální vyloučení, migrace, víra a náboženství, zdravotní znevýhodnění, psychická onemocnění, závislost a mnoho dalších (kapitoly 4 a 6).
  • Jelikož je metoda Živé knihovny postavena na práci s příběhem, nabízí publikace inspiraci do hodin českého jazyka (kapitola 6). Metodu lze uplatnit také v hodinách občanské výchovy, anglického jazyka, dějepisu, zeměpisu a rovněž k pokrytí průřezových témat.
  • Můžete na škole zorganizovat Živou knihovnu (kapitola 5).

Vydal: ARPOK o.p.s.
Rok vydání: 2017

globalizace a vzájemná závislost lidská práva jiné 11-14 15+ formální vzdělávání neformální vzdělávání
 
 
Powered by Phoca Download